29 de març del 2013

Explorant Lombardia

Aquesta ruta la fem en 4 dies. Agafem un vol des de Girona direcció Bèrgam. Allà, a través de easycar hem llogat un cotxe per 3 dies amb km il•limitats i gasolina inclosa per 90€. Un cop arribem ens dirigim directament a Milan (uns 40-50min per carretera de peatges).
A Milan passem una tarda-nit per això ens centrem en visitar el centre.
Milan és una ciutat que ens sembla grisa però amb punts d’interès que ens fan que decidim parar a fer-li una visita. El Duomo (impressionant), un gran castell, la Galeria Emanuele o el seu carrer de botigues cares. Sopem en un restaurant amb estil i de moda a Milà, el restaurante Giacomo (126€ un plat a compartir, dos segons i vi... excessivament car pel que mengem...)

D’aquí anem al dia següent cap a Como, el nostre hotel està situat a Casnatte con Bernate i la veritat que és un lloc ideal i tranquil per fer ruta cap al llac de Como.
Casnate con Bernatte no té gaire més que un parell de restaurants però amb una qualitat molt bona i preus ajustats, en el restaurant la Costa mengem un carpaccio calent excel.lent, i dos plats de pasta artesanes, el vi i el postre per 47€ els dos.
El primer dia ens dirigim a Como que es troba a 8km de Casnatte. Como és famós pel seu llac, que és el tercer més gran d’Itàlia, molt tranquil i envoltat per molts pobles encantadors.
Aparcar a Como és gairabé impossible (a no ser que ho facis en un parking, tot i així val la pena visitar-lo). Per menjar hi ha molts restaurants, nosaltres escollim menjar unes pizzes a la llenya en un restaurant en el centre (boníssimes)

Aquest primer dia decidim fer ruta cap a l’Est, passant pels pobles de Bellagio i acabant a Lecco. El dia no ens acompanya però tot i així el paisatge és espectacular.
Bellagio és una localitat turística, ple de carrerons empinats i bonics, i ofereix unes vistes del llac impressionants.

Al dia següent decidim fer ruta cap a Lugano (Suïssa), per l’autopista les carreteres suïsses son de peatge a través d’una enganxina que costa 35€ a l’any, i que t’obliguen a adquirir a la frontera italano-suissa. Igualment a l’aduana ens diuen que podem arribar per l’strada de forma gratuïta si seguim els cartells blaus cap a Lugano i no els verds (així que no arribem a pagar aquests 35€). Val la pensa visitar aquesta ciutat, un passeig tranquil en el que poden envoltar el llac de Lugano, amb vistes a les muntanyes nevades dels alps suïssos.

Per tornar ho fem per Mennaggio i encertem. Les vistes de tot aquest recorregut fins a Como és espectacular... vistes impressionants, pobles amb encant... immillorable!
Al final del dia, i com és festiu anem a sopar a Cantú, un poble de 37000 habitants al costat de Casnate (uns 5km) que per dimensions i població ja tenim més per escollir. Al costat de la plaça central del poble escollim una de les moltes tratories i per 20€ mengem un soufle de pizza (més o menys una calzone) i una pasta boníssima!!! Aquí també hi ha bastants bars per fer una birra abans d'anar a dormir!
Lúltim dia el dediquem a vistar Bergamo (que és d’on surt el nostre avió). Has d’aparcar just abans d’entrar a la ciutat alta (ja que tan sols tenen accés veïns). Per accedir a la ciutat alta ho pots fer en funicular o pujant caminant una pujadeta (nosaltres escollim caminant). La veritat que val la pena passar unes hores a Bergamo i contemplar la seva plaça Veccia o la plaça del Duomo i per suposat les seves vistes!!.